دانستنی ها

پد مموری فوم چیست؟

پد مموری فوم چیست

تجربه خواب راحت با پد مموری فوم

در زمان خرید تشک باید به موارد مختلفی از جمله جنس تشک، راحتی تشک و پشتیبانی از سلامتی ستون فقرات دقت کرد. مموری فوم‌ها از جمله جدیدترین فناوری‌ها در این زمینه هستند که در تولید آن‌ها از مواد پلی یورتان استفاده می‌شود. این فوم‌ها کاربردهای فراوانی در صنایع پزشکی، مبلمان و حتی تولید برخی اکسسوری‌ها دارند. برای مثال از این مواد در ساخت تشک و بالش نیز استفاده می‌شود و باعث راحتی بیشتر در زمان استراحت و خواب می‌شوند. بنابراین در این مطلب به این پرسش که پد مموری فوم چیست، پاسخ جامع می‌دهیم.

پد مموری فوم چیست

پد یا تاپر تشک چیست؟

تشک‌های امروزی دارای ساختارهای مختلفی هستند. برای مثال برخی از این تشک‌ها چند لایه هستند. گاهی اوقات نیز از یک لایه بیرونی یا اضافی برای آن‌ها استفاده می‌شود. پد تشک یک لایه بیرونی تشک است که از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود. از جمله انواع پد تشک می‌توان به پد مموری فوم، پد ترموفلت و پد یا تاپر تشک ریباند اشاره کرد. کاربرد پد یا تاپر تشک نیز در اصلاح ویژگی‌های تشک مانند سفتی یا نرمی است.

مموری فوم چیست

مموری فوم که به آن فوم حافظه دار نیز می گویند نوعی فوم پلی اورتان است که طبق فرمولاسیون خاصی در دانسیته های بالا (45 تا 90 کیلوگرم/مترمکعب) تولید می شود. در ساخت مموری فوم، از موادی شامل ایزوسیانات، پلیول و برخی کاتالیست ها و واکنشگرهای شیمیایی مختلف استفاده می شود. یا همان پلی اورتان استفاده شده است. فوم‌های پلی یورتان حاصل واکنش شیمیایی بین دی ایزوسیانات (Isocyanate) و پلیول (Polyol) هستند و در خانواده پلیمرها قرار می‌گیرند. این فوم‌ها انواع و کاربردهای بسیار متعددی دارند.

کاربردهای پد مموری فوم چیست؟

برخی از کاربردهای مموری فوم در زمینه‌های مختلف را با هم مرور می‌کنیم:

  • استفاده به‌عنوان عایق صدا و حرارت در ساخت‌وساز
  • ساخت ایمپلنت‌ها در پزشکی
  • ساخت بالش طبی
  • ساخت پد مموری فوم برای تشک
  • ساخت کفی طبی کفش

پد مموری فوم چیست

همان‌طور که گفتیم از پدها برای اصلاح ویژگی‌های تشک‌ نیز استفاده می‌شود. البته جنس پد تاثیر فراوانی در ویژگی‌های نهایی دارد. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در این زمینه، پد مموری فوم است که با عنوان پد هوشمند نیز شناخته می‌شود و به عنوان نرم کننده بر روی تشک های طبی به کار گرفته می شود.

چرا به این محصول پد هوشمند تشک گفته می شود؟ دلیل انتخاب این نام این است که وقتی شما روی این پد می‌خوابید، پد دقیقا متناسب با ساختار بدن شما تغییر شکل پیدا کرده و فشار وارد شده بر بدن را بر قسمت های مختلف تقسیم می کند. در واقع با تغییر شکل فرم بدن را به خود می گیرد و با تقسیم وزن مانع از بروز فشار به نقاط حساس مانند گردن، لگن و ستون فقرات می شود.

مزایای پد مموری فوم چیست

پیش از انتخاب و خرید پد مموری فوم باید مزایا و معایب این پدها را بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. نوع مواد پلی یورتان مورد استفاده در این پدها از نوع فوم پلی یورتان نرم است. چگالی این فوم‌ها بین 45 تا 90 کیلوگرم بر متر مکعب می‌باشد. مزیت این مدل از فوم‌های پلی یورتان نسبت به مدل‌های دیگر مانند فوم نیمه سخت و فوم سخت در این است که این فوم‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارند و بسیار نرم هستند. جالب است بدانید از همین مدل از فوم که برای تولید تشک کاربرد دارد در مواردی مانند مبلمان منازل و مبلمان اداری، صندلی‌های خودرو و قطار و صندلی‌های هواپیما نیز استفاده می‌شود. در ادامه برخی از مزایای پد مموری فوم به‌عنوان لایه بیرونی انواع تشک را با هم مرور می‌کنیم.

مزایای پد مموری فوم تشک

واکنش‌پذیری و جذب فشار

یکی از مزایای استفاده از پد مموری فوم در واکنش‌پذیری بسیار بالای آن است. این یعنی این فوم‌ها در عین برخورداری از حالت الاستیسیته و برگشت‌پذیری، بلافاصله شکل بدن را دریافت می‌کنند و بعد از تغییر شکل، فشار متقابل زیادی به بدن وارد نمی‌کنند. این ویژگی یکی از رموز اساسی خواب راحت است و از بروز ناهنجاری‌های ستون فقرات پیشگیری می‌کند.

پیشگیری از انتقال ارتعاش

انتقال ارتعاش در تشک معمولا عاملی برای سرگرمی کودکان است اما از نظر سلامتی و راحتی به‌هیچ‌وجه ویژگی مطلوبی نیست. برای مثال در یک تشک دو نفره اگر یک نفر بدخواب باشد، با هر حرکت به اطراف، اثر تکان خوردن او به فرد دیگر منتقل شده و ممکن است باعث بیدار شدن نفر دوم شود. پدهای مموری فوم از این ویژگی برخوردار هستند که از انتقال ارتعاش پیشگیری می‌کنند.

بهبود دردهای مفصلی

یکی از مهم‌ترین مزایای پد مموری فوم، پیشگیری از دردهای مفصلی و دردهای ستون فقرات و نیز بهبود این دردها است. ویژگی واکنش‌پذیری این پدها باعث می‌شود که وزن بدن شما در مدت دراز کشیدن و خوابیدن، دیگر بر روی استخوان‌ها و مفاصل نباشد. در حالی که در مورد تشک‌های سفت، این مشکل وجود دارد. بنابراین افرادی که دچار دردهای مفصلی هستند بهتر از این پدها استفاده کنند.

معایب پد مموری فوم چیست؟

پد مموری فوم با وجود مزایای بسیار، معایبی نیز دارد. برای مثال برخی از افراد معتقد هستند این پدها زودتر از پدهای دیگر گرم می‌شوند. از طرف دیگر برخی افراد نیز اعتقاد دارند بوی عرق در این پدها بیشتر می‌ماند. اما این دلایل در مقالات علمی مرتبط ذکر نشده‌اند. زیرا فوم پولی یورتان وزن کم و خاصیت تنفس‌پذیری بالایی دارد.

معایب پد مموری فوم

افزایش کیفیت خواب با استفاده از پدهای مموری فوم

پدهای مموری فوم از جمله محصولات نسبتا جدید در بازار هستند که مزایای بسیاری دارند. فوم پلی یورتان مورد استفاده در این پدها ماده‌ای غیر سمی و کاملا بهداشتی است و مشکلاتی مانند حساسیت پوستی را ایجاد نمی‌کند. از طرف دیگر پدهای مموری فوم در گروه محصولات طبی قرار می‌گیرند و از ایجاد دردهای مفصلی و ناهنجاری‌های ستون فقرات پیشگیری می‌کنند. بنابراین این پدها را می‌توان گزینه‌ای عالی برای تجربه خواب راحت دانست. ما در مجموعه ایکس بهترین انواع پد مموری فوم با طول عمر بالا را به شما با کمترین قیمت عرضه می‌کنیم.

سوالات متداول

پد یا تاپر تشک چیست؟

پد یا تاپر تشک، یک لایه بیرونی و اضافی است که ویژگی‌هایی مانند سفتی یا نرمی تشک را اصلاح می‌کند.

مموری فوم چیست؟

مموری فوم نوعی فوم است که با استفاده از مواد پلی یورتان ساخته می‌شود و در صنایع مختلفی مانند صنعت تجهیزات پزشکی، صنعت مبلمان، ساخت اکسسوری‌ها و ... کاربرد دارد.

پد مموری فوم چیست؟

پد مموری فوم، پدی است که با مواد پلی یورتان ساخته شده است و واکنش‌پذیری بالایی دارد. به این معنا که شکل بدن شما را به خود می‌گیرد و فشار زیادی به اندام‌ها، مفاصل و ستون فقرات وارد نمی‌کند.

پد مموری فوم چه مزایایی دارد؟

از مزایای پد مموری فوم می‌توان به کاهش فشارهای اضافی بدن، پیشگیری از دردهای ستون فقرات، بهبود دردهای مفصلی، انعطاف‌پذیری بالا، خاصیت تنفس‌پذیری، وزن سبک و پیشگیری از انتقال ارتعاش اشاره کرد.

دیدگاهی در مورد “پد مموری فوم چیست؟

  1. مینا گفت:

    سلام وقت بخیر
    به نظرتون پد چند سانت مناسبه و آیا شما ابعاد ۲۰۰ در ۲۰۰ هم دارید؟

    1. مدیر سایت گفت:

      درود بر شما
      معمولا از 4 سانت تا 8 سانت حالت استاندارد است. لازم به ذکره که میزان نرمی و فرو رفتن در پد مموری فوم به ارتفاع اون بستگی داره و بستگی به سلیقه مصرف کننده داره. برای مشاهده لیست قیمت پد مموری فوم به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *