دانستنی ها

تشک ریباند چیست؟

تشک ریباند چیست

تشک ریباند چیست؟

در این مطلب از دانستنی های کالای خواب زیلالا به این سوال پاسخ می دهیم که بهترین تشک بدون فنر کدام است. یکی از سوالاتی که غالبا ذهن مخاطبان ما را درگیر خود کرده این است که منظور از تشک ریباند چیست؟ این تشک طبی چه ویژگی هایی دارد؟ مزایای استفاده از تشک ریباند چیست؟ آیا واقعا این تشک برای کمردرد مناسب است یا نه؟ اگر شما هم با چنین سوالاتی درگیر شده به هیچ وجه این مطلب جامع را از دست ندهید، در این مقاله از منظر تخصصی به کلیه سوالات شما در مورد انواع تشک های ریباندی پاسخ داده ایم. 

تشک ریباند چیست

تشک ریباند نوعی تشک طبی است که در تولید آن از اسفنج ریباند با دانسیته بالا ( معمولا بین 80 تا 120 کیلوگرم/مترمکعب) استفاده می شود. این تشک که در دسته تشک های سفت قرار دارد به طور ویژه توصیه پزشکان برای بیمارانی است که درگیر دردهای مفصلی، ناراحتی های ستون مهره، کمر و گردن هستند. تشک ریباندی سفت و ارتوپدیک است. این تشک بسیار راحت است و پشتیبانی مناسبی از عضلات بدن ایجاد می کند.

ریباند تشک چیست؟

قبل از این که ببنییم ویژگی های تشک ریباندی چیست، بیائید ببنیم که اصلا ریباند چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد. ریباند تشک یا بهتر است بگوئیم اسفنج ریباند یکی از انواع اسفنج های پلی اورتان است که از ترکیب اسفنج های خرد شده با چسب بایندر و مواد پلیمری تحت فشار و پرس شدید تولید می شود. این محصول در دانسیته های بالا تولید می شود، بسیار فشرده است و مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و ضربه از خود نشان می دهد. حالا که با متریال اصلی به کا رفته در تشک ریباند آشنا شدیم بهتر می توانیم ببینیم که اصولا تشک ریباند چیست و چه ویژگی هایی دارد.

ریباند تشک

ویژگی های تشک ریباند

از ویژگی های تشک طبی ریباند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشک ریباند بسیار مقرون به صرفه است و قیمت آن به نسبت تشک های لاتکس بسیار پایین تر است.
  • این تشک ها در عین سخت بودن خاصیت ارتجاعی خوبی دارند و فنریت آن ها بالا است.
  • تشک ریباند بسیار محکم است و از طول عمر بالایی برخوردار است.
  • این تشک محافط پشت ( بک ساپورت) است و از عضلات، مفاصل و نواحی آسیب پذیر شما محافظت می کند.
  • تشک ریباندی به کاهش کمردرد، درد مفاصل و ستون فقرات کمک می کند.
  • توصیه بسیاری از پزشکان برای کسانی که دیسک کمر دارند این نوع تشک است.

بهترین نوع تشک ریباند چیست؟

تشک های ساخته شده از ریباند سفت هستند اما نه آنقدر که نتوانید روی آن بخوابید. دلیل آن هم این است که در تولید این تشک ها از انواع اسفنج، لایی ترموفیوز و الیاف پلی استر برای نرم تر کردن آن استفاده می شود. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که متریال به کار رفته در تولید تشک ها در هر شرکت متفاوت است. ما در مورد آن دسته از تشک های طبی ساخت مجموعه زیلالا صحبت می کنیم.

بهترین تشک ریباند کدام است

در لایه های سطحی تشک ریباند طراحی شده توسط متخصصین زیلالا، دو لایه اسفنج به کار برده شده است. یک لایه که نقش محافظت کننده را دارد از نوع ویژه بدون کربنات است و نوع دوم که نقش متعادل کننده را ایفا می کند اسفنج HR با دانسیته بالا است. الیاف به کار رفته در تشک هایی لوکس زیلالا از نوع 300 گرمی پنبه دوزی شده با رویه حوله ای گربافت است که خاصیت آنتی باکتریال و ضد حساسیت دارد.

وقتی مشتریان ما می پرسند که چه نوع تشکی برای دیسک کمر خوبه؟ باید با توجه به سن شخص و ذائقه خواب و در نظر گرفتن شرایط فیزیکی فرد، به ایشان پاسخ دهیم. اما چیزی که طبق تجربه کاری مشخص شده، استفاده از تشک طبی ریباندی مفید و کارآمد است.

شما می توانید برای خرید تشک طبی ریباند رویال و یا تشک ریباند ترکیه ای روی دکمه های زیر کلیک کنید.

تشک ریباند ایرانی
رویال
7.5 - 14 میلیون
تولید شده از ریباند 80 کیلویی
هسته مرکزی ریباند 14 سانتی
پارچه گربافت 750 گرمی
الیاف پلی استر 300 گرمی
اسفنج 30 کیلویی
اسفنج 30 اچ آر
تشک ریباند خارجی
خارجی
9 - 19 میلیون
تولید شده از ریباند 100 کیلویی
هسته مرکزی ریباند 17 سانتی
پارچه گربافت 1000 گرمی
الیاف پلی استر 300 گرمی
اسفنج 35 کیلویی
اسفنج 35 HR

تشک ریباند چه مزایایی برای بدن ما دارد؟

تشک ریباند مطابق با استانداردها و ارگونومی بدن ساخته شده است. این تشک طبی بوده و با انعطاف کم مانع از قوس پیدا کردن بدن در هنگام خواب می شود. تشک های ساخته شده از ریباند برای کاهش دردهای عضلانی مناسب هستند. عضلات در هنگام خواب در بهترین حالت خود قرار می گیرند و فشار زیادی در طول خواب بر روی آن ها وارد نمی شود. از مهمترین مزایای این تشک ها سفت بودن آن ها و حفظ سلامتی پشت بدن است. به همین دلیل پزشکان ارتوپد خرید و استفاده از این تشک را به افراد توصیه می کنند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی ویژگی های تشک ریباند پرداختیم. به این سوال که تشک ریباند چیست پاسخ دادیم، مزایای این تشک ارتوپدیک را مورد بررسی قرار دادیم و در آخر دو مدل از تشک های ریباندی محبوب را به شما عزیزان معرفی کردیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. اگر سوالی در مورد این تشک ها دارید در قسمت کامنت ها از ما بپرسید. با کمال میل به شما بزرگواران پاسخ می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *